Arbeta ännu smartare med outlook ©

Smartare ordning i min dator och få bättre flyt med mejlen

Arbeta ännu smartare med outlook ©  
Smartare ordning i min dator och få bättre flyt med mejlen  


Mängden information som produceras och når oss via datorn bara ökar.
Det kan vara svårt att hinna med att hantera och hitta mejl och dokument i den egna datorn – för att inte tala om hur knepigt det kan vara i andras när alla på företaget arbetar med olika upplägg.
 
Genom att strukturerar mejl och dokument på ett genomtänkt vis elimineras många källor till irritation och stress.
Du spar dessutom tid.
Många stressas även av att mejlarbetet ”avbryter” annat arbete.  


INNEHÅLL OCH HUVUDOMRÅDEN  
Utbildningen hjälper deltagarna till en effektivare användning av datorn för att minska på stressen som följer med den ökande strömmen av mejl och dokument, som vi själva producerar och får tillsända oss. Föreläsningar varvas med att deltagarna själva funderar på strukturen i datorn och sedan handgripligen genomför i sin egen dator. Individuell rådgivning ingår.  Tyngdpunkten ligger på metoder för strukturering av dokument och mejl, något som de flesta aldrig fått utbildning i. Smartare arbetsmetodik resulterar i mindre stress och bättre måluppfyllnad – en stor vinst för såväl individen som företaget.  


UTBILDNINGEN BEHANDLAR BLAND ANNAT
Mejlhantering – arbeta smartare med mejlen Struktur bland sparad mejl vilket ger bättre kontroll och spar tid Struktur bland egna elektroniska dokument för att minska letande och irritation Smarta tips och råd kring i Outlook  


MÅL FÖR UTBILDNINGEN  
Genom förbättrade arbetsmetoder och struktur i datorn blir det enklare att hantera och hitta dokument och mejl. Målet för utbildningen är att du
O  får ökad kunskap om hur du på ett systematiskt sätt lagrar dokument  
O  lägger upp en tydlig struktur för att spara mejl för att enkelt hantera och hitta
O  minskar din stress och irritation som följd av bättre mejlmetodik
O  får en metod hur du får bättre kontroll över mejlflödet    


FÖR VEM
- Personal (ledare och medarbetare) som behöver minska sin stressnivå, få bättre kontroll över sin arbetstid och därmed uppnå bättre balans mellan arbete och fritid.  
- Alla som önskar hjälp med att förbättra sina arbetsmetoder, för att man exempelvis arbetar för mycket övertid eller har svårt att hålla tiden för projekt
- Bästa effekt nås om så många som möjligt från samma avdelning/enhet deltar  


DAGAR
Grupp: ½ dag för deltagare med mindre behov av planering
Individuellt program: 2,5–3 timmar  


METOD  
Interaktivt lärande där utbildningen varvas med praktiskt arbete.
Deltagaren provar, reflekterar och tar beslut. Vid endagsutbildningar:
En kortare behovsanalys genomförs via mail till deltagarna ca 3 veckor före utbildningsdagen.  


ANTAL DELTAGARE
Upp till 8 personer per grupp. Programmet kan även ges med individuellt för chefer och medarbetare.  


PLATS - LOKAL
Grupp:
Det är en stor fördel att dagen genomförs utanför beställarens lokaler. Utbildningen kan genomföras i era lokaler, förutsatt att deltagarna inte behöver störas i utbildningen för telefonsamtal, möten eller andra avbrott. Fråga oss gärna om lämpliga alterntiv.

Individuellt program:
Centralt Stockholm.  


KURSKOSTNAD 
Tryck på knappen för kontakt.
Efter en behovsenkät kan jag se din/ert behov och ge en offert.
 

ALTERNATIV – GEMENSAMMA DOKUMENT  
Vi kan även tillsamman lägga upp en gemensam struktur för avdelningen,/organisationen och arbeta med genomsyn och gemensamt sparande av dokument. Detta resulterar i ett bättre gemensamt utnyttjande så att vi inte ”uppfinner hjulet igen” samt förenklar vid sjukdom och personalförändringar.  

ALTERNATIV - KALENDERN  
Om ni arbetar med/eller vill utöka användningen kalendern i Outlook kan dagen även fördjupa kunskaperna i detta område.  


KURSKOSTNAD
Tryck på knappen för kontakt. Efter en behovsenkät kan jag se din/ert behov och ge en offert.  


YTTERLIGARE STEG I ATT ARBETA SMARTARE  
Utbildningen kan följas av flera inom området arbetsmetodik
steg 2 Arbeta ännu smartare med planering & prioritering  
steg 3 Ökat flyt & flöde i arbetet, vad hindrar dig i arbetet
steg 4 Arbeta ännu smartare med papper och ordning


KURSLEDARE - HELÉN VEDLÉ
Jag är din egen planeringsexpert och har föreläst och utbildat många tusen deltagare sedan år 2000. Du kommer att få ta del av min metod som jag har utvecklat genom alla år.  

Författare till:
Planera smartare få tid för det viktiga
Sluta stressa på jobbet
Hållbart lärarliv
 

Kalenderskapare till:
Rune - pärmen med all planering på ett ställe
Karin - den smartaste att göra-listan
Hållbart lärarliv - den älskade kalendern med all planering samlad för lärare.  



Material och innehåll: © copyright ägs av Get ready!  
 
Arbeta ännu smartare®  
Stoppa stressen i tid®  
Se framtiden®    

Helén Vedlé

KURSLEDARE - KURSSKAPARE - HSPpedagog

    HSPpedagog - Arbetsmetodikexpert - Planeringsexpert - Karriärcoach

    • Min drivkraft är att hjälpa dig som verkligen, verkligen, verkligen vill förändra ditt liv för att skapa DITT HÄRLIGA LIV.
    • Det vill jag göra genom pedagogisk kurser som ger kunskap samt möjlighet att göra övningar och reflektera.
    • Under de senaste 25 åren har jag hjälpt över tiotusen människor att minska stress sin genom mina kurser i arbetsmetodik för ett hållbart arbetsliv.
    • Sedan år 1999 har jag hjälpt tusentals deltagare att söka vägen till DRÖMJOBBET. Det räcker inte med att ställa coachade frågor. Jag använder verktyg och övningar som hjälper dig att se vad du vill göra.
    • Jag förstod att jag är högkänslig 2012 och det innebar en stor förändring i mitt liv. Plötsligt förstod jag så mycket mer. Allt blev så mycket lättare. Nu förstod jag mer av mina reaktioner och vad jag behöver. Jag vill hjälpa andra högkänsliga att förstå sig själva och skapa ett härligt liv med alla de förmågor vi har. Därför är jag HSPpedagog istället för HSPcoach.
    • De senaste åren har jag hållit hundratals individuella kurser och föreläsningar inom högkänslighet.
    • Mitt CV består bland annat av VD i tio år, konsult i fem år och drivit mitt företag Get ready!-HSPacademy sedan år 2000.
    • Certifierad livs-och karriärcoach (1999). Certifierad Stressprofilen® & Arbetsmiljöprofilen® (2001). Diplomerad IHR. Mental tränare & certifierad stresspedagog. Pluggat pedagogik & beteendevetenskap.
    • Jag har skrivit tre böcker om arbetsmetodik för ett hållbart arbetsliv och skapat flera kalendrar.
    • Mest uppskattning får jag av mina deltagare för att jag ger så bra konkreta verktyg för att komma till nästa insikt - istället för coachingfrågor där du ska finna fram svaren i din hjärna som snurrar runt i samma spår.

    ”Min roll som utbildare och coach är att vara ett stöd i din förändringsprocess. 

    Min ambition är att hela tiden vara ett steg före dig på din väg att finna ditt inre svar.”

    MINA DEVISER
    “Varje dag börjar med nya möjligheter”
    "Förstå = Leva det bästa livet"
    “De bästa arbetsåren ligger framför oss”

    Eva Adamsson

    "Jag kan inte fatta att vi inte fått gå den här kursen tidigare. Vi får nya datorer. Programmet uppdateras - men inte vi!
    Nu har jag fått struktur bland mina mappar både i mejlen och bland mina dokument!
    Dessutom fick jag massor av tricks som gör att jag jobbar mer effektivt.
    Wow vilken skillnad, tack bästa Helén!"

    Eva Adamsson. Gått individuella kursen "Arbeta ännu smartare med Outlook"